Monday, January 6, 2014

Cerita tentang hidup


Kalau orang yang betul2 kenal aku, diorang tau la aku ni pesen macamana.. Aku bukan jenis cerita semua benda masalah, talent, skill, riak takbur aku kat semua orang.. Hanya beberapa umat manusia je.. Even parents aku pon aku x suka cerita masalah2 aku..

Dulu masa arwah makngah aku ada, dia la yang pegang segala masalah aku.. Bila masa Allah sayang dia lebih, aku jadi terkapar2.. (eh..sekarang pon..haha) Susah nak cari orang yang faham aku + x akan judge masalah2 aku..

Sekarang ni aku ada baaaanyak gila masalah.. Tapi aku telan la sorang..haha..Selagi tak kacau orang kira ok la kan?

Lagi satu aku tak suka orang sibuk pasal masalah aku..ada beza tau antara ambil berat dengan sibuk.. tapi yang suka menyibuk ni ramai..

(Gambaq ehsan google)


Pesen orang menyibuk ni dia tanya apa masalah kau, lepas tu nanti tiba2 berita tu tersebar..kuang haja orang macamni.. Lepastu kalau tak jawab nanti sibuk nak tanya banyak kali depan orang lain..haa..Memang aku tak suka..

Macam blog ni luahan sukahati aku..tapi kalau secara depan2, aku tak suka bagitau apa sebenarnya aku rasa.. Kau nak bagitau satu dunia kau perasan orang suka kau, sukahati kau lah...aku tak..

Perasaan aku milik aku..
Hati aku milik aku..
Fikiran aku milik aku..
Aku milik Allah..

Bak kata fynn jamal dalam lagu 150 juta la (aku benci lagu ni mula2 sebab cara ainan tasneem tu nyanyi..tapi bila tau n dengar lagu asal, oih,apasal kau telah menyimpangkan ekspresi lagu tu!)


"Buat apa dicerita bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya peduli orang kata.."

No comments:

Post a Comment