Friday, October 11, 2013

Budu





"Meh aku ajar kau makan budu..Letak cili, bawang bla..bla..bla.." 
(Dengan penuh semangat yang membara seorang kawan ingin berkongsi informasi penting dalam kehidupannya.)

"Tak nak tau..aku tak makan budu.."
(Tolak dengan tegas)

"Belacan ngan cencaluk aku makanlah,tapi budu tidak sekali.. kecuali tercampur..dalam nasi kerabu...ter..takmengapa.."

"Kau tak cuba.. kau tak tau.. mungkin kalau cuba,boleh melekat, bila tak dapat, rindu.."
(Masih cuba memujuk..)

"Mungkin.. Tapi tidak mengapa.. Aku sanggup dianggap jahil kerana budu.."


Dogmatism terhadap kenegerian kah? Aku pun tak tahu...

Mungkin ia murni dari hati...

Bayangkan perbualan yang sama tetapi tajuk berbeza seperti Bahasa Cina, pelaburan, agama, politik dll.. Sama saja kan..?


(Gambar ihsan sang google)




1 comment:

  1. :)
    nnt free singgahlah ke blog noly ye
    www.nolyanna.blogspot.com

    ReplyDelete